Köpvilkor

När du handlar hos Nordskin accepterar du våra köpvillkor. Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Fraktkostnad tillkommer och redovisas innan du slutför köpet.

För att handla hos oss måste du vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande. När du lagt din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.

Vi erbjuder betalning via Klarna, Swish samt de vanligaste korten (Visa, Mastercard, Amex). Alla betalningar hanteras säkert av vår betalpartner. Leveranstiden är normalt 2–5 arbetsdagar men kan bli längre på grund av import. Leverans sker med PostNord, Budbee eller annan transportör.

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. För att nyttja ångerrätten behöver du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Produkten ska vara oanvänd och i originalförpackning. Du som kund står för returfrakten om inget annat anges. Observera att ångerrätten inte gäller för hygienprodukter med bruten förpackning.

Om en produkt är felaktig har du rätt att reklamera den enligt Konsumentköplagen. Du bör reklamera inom skälig tid efter att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Kontakta oss snarast vid reklamation, gärna med bilder. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Läs mer i vår Integritetspolicy.

Vi ansvarar inte för förseningar eller hinder som beror på omständigheter utanför vår kontroll (force majeure). Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan även vända dig till EU:s webbplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr.

Har du frågor eller funderingar kring våra produkter är du alltid välkommen att kontakta oss på support@nordskin.se – vi hjälper dig gärna.